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학술대회자료
저자정보
조정길 (서울과학기술대학교) 구정서 (서울과학기술대학교) 정현승 (한국철도기술연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
3,280 - 3,284 (5page)

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In this paper, We made a simple Box type model and suggested a material substitution solution for weight reduction. For making a simple Box type model, average thickness of standard EMU are considered. We compared the simulation results of a standard EMU and a simple BOX type model under the static load test, and obtained good correlations from both results. To make a hybrid bodyshell, we use a variety of materials and compared their results. It is considered that the developed approach to predict weight reduction rates of hybrid body shells in case that the materials of underframe structures are substituted.

목차

Abstract
1. 서론
2. 경량화 이론식에 의한 소재별 경량화 지수
3. 도시철도차량의 단순 Box형 모델 도출
4. Hybrid 모델별 유한요소해석
5. 결론
감사의 글
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