메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고정민 (성신여자대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제27권 1호
발행연도
2011.3
수록면
1 - 28 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates differences in classroom activities and teacher talks in differentiated TEE classes. One middle school teacher and her two classes in Grade 8 participated in the study. Around half of the participants were in a higher-proficiency class whereas others were in a lower-proficiency class. One lesson from each class was videotaped and then transcribed. The transcribed data were analyzed and compared in terms of classroom activities the students performed and teacher talks. In the higher-proficiency class, the teacher used more fluent and complex English and used more difficult classroom activities than the other class. In the lower-proficiency class, however, the teacher used more Korean and used much more repetition than the higher-proficiency class. In addition, the teacher frequently asked the lower-level students what the meanings of target English words were in Korean and elicited more target English words from them. The teacher helped the lower-level students to understand the target English words and provided them with the chance to produce the target words.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 결론
참고 문헌
저자 소개

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0