메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
홍영지 (서울시립대학교) 이정민 (서울시립대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제27권 1호
발행연도
2011.3
수록면
131 - 165 (35page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study examines the results of a needs analysis carried out for the development of an English course for engineering students at the University of Seoul. A total of 24 professors and 93 students from the engineering department participated in the survey and the results were compared. There were divergent opinions as well as conflicting expectations about the English curriculum from each party. The students weighed upon the practical component of the program such as a daily conversation and writing a resume. However, the professors put more value on its academic needs such as discussing at a conference or writing a paper. The professors preferred the subject of engineering while the students gave priority to the general topics. Based on these findings, theme-based and genre-based approach are recommended. The findings suggest that the professors and the students’ different needs should be balanced, accommodated, and recognized for each party in the curriculum development.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구의 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제안
참고 문헌
부록
저자 소개

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0