메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Shinhye Kim (계명대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제26권 2호
발행연도
2010.6
수록면
291 - 312 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As teacher reflection becomes important in teacher education, this study addresses the question of how teachers modify their beliefs about teaching and adjust their classroom teaching practices through reflective journals. Six teachers participated in journal writing and interviews while they were teaching college level English courses. The findings of this study show that the teachers’ implementation of communicative language teaching principles was a process of resolving tension between theory and practice. The study shows the benefits of reflection as a tool to construct and assess teachers’ beliefs about teaching. The findings of the study suggest a need to further explore teachers’ evolving beliefs of teaching through the process of teacher reflection.

목차

Ⅰ. Background
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Method
Ⅳ. Results
Ⅴ. Discussion and Implications
References
Appendix : Interview Questions
Author’s Biodata

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0