메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Laura Eunae Park (Hongik University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제24권 3호
발행연도
2008.12
수록면
373 - 394 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the current study is to examine the interactional benefits of writing conferences in an intermediate composition class at a university in Korea. Eight students were asked to write a persuasive essay and participate in two separate one-on-one writing conference sessions with the instructor. The conferences were audio recorded and transcribed by the researcher, and the transcripts were analyzed to determine the level of student negotiation in the conferences. Despite findings which indicate a significant correlation between the amount of the negotiations made in the conferences and the analytic scores on their subsequent drafts, the researcher discovered that students needed more careful and explicit guidance throughout the entire conference program. While a writing conference approach may be a desirable component in an L2 writing course, instructors should provide specific directions and instructions on how to effectively prepare for the conference before, during, and after the actual conference sessions.

목차

I. Introduction
II. Literature Review
III. Methodology
IV. Results abnd Discussion
V. Conclusion
References
Appendix A
Appendix B

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0