메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Ji-Hyun Byun (Hannam University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제27권 2호
발행연도
2011.6
수록면
127 - 160 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this qualitative study is to explore the perspectives of ESL learners and teachers toward recasts. Also, this study attempts to capture when and how ESL teachers offer recasts in language classrooms. The findings indicate that recasts were provided to grammatical errors, incomplete sentences, phonological errors, and lexical items. Among them, grammatical errors received most recasts. Regarding the teachers’ perspectives, they tended to see it necessary to offer recasts to learners’ ill-formed utterances. They further emphasized the importance of offering self-repair opportunities to learners. Similar to the teachers, learners also recognized the crucial role of recasts in their language development process. At the same time, language learners placed strong emphasis on language teachers’ explicit alert when recast feedback was underway.

목차

영문초록
I. Introduction
II. Literature Review
III. Method
IV. Results and Implications
V. Conclusion
Reference

참고문헌 (44)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0