메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jihyun Jeon (University of Ulsan)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제25권 2호
발행연도
2009.1
수록면
65 - 95 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This small scale of a cse study explored a full range of possible reading strategies of a Korean female student in relation to reading behavior in a US academic context. It also investigated the factors affecting the learner"s strategy use. Three data collecting methods (i.e., checklist, think-aloud, and book analysis) were employed to examine the learner"s reading strategies. An interview was used to find out the factors which might affect the learner"s use of strategy as well as her self-recognized strategy types. Results indicated that the strategies the L2 learner indicated to use were not indentical with what she actually used while reading, although the learner used all three types of strategy classified by Jimenez, Garcia and Pearson (1996). This study also reported that the learner"s strategy use was affected by factors such as language difference, motivation, and level of English proficiency. Further research is discussed.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Review of Relevant Literature
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Findings
Ⅴ. Discussion
Ⅵ. Limitation
Ⅶ. Conclusion
References
Appendix

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0