메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yo-An Lee (Sogang University) Seonghee Choi (Kyonggi Institute of Technology) Jeongsoon Joh (Konkuk University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제25권 3호
발행연도
2009.12
수록면
303 - 336 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
English speaking proficiency is a critical element that determines the quality of daily teaching practices for nonnative teachers of English (NNTEs). Prior research has demonstrated how speaking proficiency influences our judgement of teaching quality of NNTEs (Moussu & Llurda, 2008). However, these findings are derived from interviews and surveys that bring out the perceptual and attitudinal views of the participants, but are not based on empirical details of the discourse produced by NNTEs. What we need then are empirical studies of real-time discourse produced by NNTEs. The ability to produce connected discourse is considered an important criterion for advanced speaking proficiency. This paper presents a case study that traces the longitudinal developments of connected discourse by two NNTEs who participated in a weekly speech practice session over a year. The analysis follows the principle of conversation analysis (Sacks, Schegloff, & Jefferson, 1974; Schegloff, 2007) that examines the sequential organization of connected discourse produced by these two teachers. Using longitudinal data, the findings show the types of connected discourse produced by the two NNTEs and the changes they made longitudinally.

목차

Abstract
I. Introduction
II. Review of Literature
III. Method
IV. Findings
V. Conclusion
References
Appendix

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0