메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
안태현 (전북대학교) 김만영 (전북대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 지회 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2012 광주·호남 지부 춘계학술대회
발행연도
2012.5
수록면
125 - 131 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Lack of the space in many agricultural tractors make it difficult to design and install the catalytic muffler to reduce emissions. For this reason, inlet part of the catalytic muffler is made of L-type which has lower flow uniformity than I-type, and catalytic muffler has complex internal structure by various insertions. Flow uniformity and pressure drop are affected by insertions. Therefore, those should be considered when the catalytic muffler is designed. In this work, the flow uniformity and pressure drop to improve the performance of the catalytic converter and the engine have been numerically investigated by changing various geometries such as inlet shape, porosity, and outlet shape inside the muffler using the three-dimensional turbulent flow of the incompressible, non-reacting, and steady state inside the catalytic muffler. Finally, the results show that the shape, in which the muffler, respectively, has perforated pipe inside the inlet part and non-perforated pipe inside the outlet part, has higher uniformity index and lower pressure drop than others considered.

목차

Abstract
1. 서론
2. 수학적 모델링
3. 결과 및 고찰
4. 결론
5. 후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0