메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최낙원 (부산대학교) 한동식 (부산대학교) 조승완 (부산대학교) 조성래 (국방과학연구소) 양진생 (국방과학연구소) 김광석 (인하공업전문대학) 장영준 (부산대학교) 전충환 (부산대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제20권 제4호
발행연도
2012.7
수록면
60 - 67 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Most of a driving cycle is used to measure fuel consumption (FC) and emissions for a specified vehicle. A driving cycle was reflected geography and traffic characteristics for each country, also, driving pattern is affected these parameters such as vehicle dynamics, FC and emissions. Therefore, this study is an attempt to develop a driving cycle for military operational area. The proposed methodology the driving cycle using micro-trips extracted from real-world data. The methodology is that the driving cycle is constructed considering important parameters to be affected FC. Therefore, this approach is expected to be a better representation of heterogeneous traffic behavior. The driving cycle for the military operational area is constructed using the proposed methodology and is compared with real-world driving data. The running time and total distance of the final cycle is 1461 s, 13.10 ㎞. The average velocity is 32.25 ㎞/h and average grade is 0.43%. The Fuel economy in the final cycle is 5.93 ㎞/l, as opposed to 6.10 ㎞/l for real-world driving. There were about 3% differences in driving pattern between the final driving cycle and real-world driving.

목차

Abstract
1. 서론
2. 주행모드 개발 방법론
3. 실험 장비 및 주행 경로
4. 주행 패턴 및 연비 상관도 분석
5. 주행모드 개발
6. 결론
후기
References

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0