메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서운희 (계명대학교) 김민정 (계명대학교)
저널정보
계명대학교 생활과학연구소 과학논집 과학논집 제35집
발행연도
2009.12
수록면
163 - 190 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to suggest the several strategies for the successful global branding on natural dyeing, For this purpose, we investigated the SWOT analysis on natural dyeing, overviewed success factors with successful global brand cases, and we suggested the situation analysis method for the global branding on natural dyeing. The strategies of developing the local brand toward global branding were suggested.
The following several strategies could be answers for them.
First, the staged approach method for the successful global branding was suggested, and the strategies of the successful global brand through products strategy, complex-brand of co-brand also were suggested. Global brand awareness and global brand image with identities and association needed to be performed LOHAS & fair trade strategies were suggested Finally, the cultural industrial strategies and the construction process of the brand communities were suggested.

목차

〈Abstract〉
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 천연염색산업의 글로벌브랜드화 전략
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0