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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
장래익 (현대모비스 기술연구소) 이동형 (현대모비스 기술연구소) 이재현 (현대모비스 기술연구소)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2012 한국자동차공학회 부문종합 학술대회
발행연도
2012.5
수록면
986 - 992 (7page)

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NHTSA has carried out a lot of New US NCAP test became effective from MY2011. Injury probability of New US NCAP test is more severe than previous NCAP test. The Hybrid Ⅲ 5<SUP>th</SUP> %ile dummy in front passenger position is used instead of 50<SUP>th</SUP> %ile dummy. 5<SUP>th</SUP> %ile dummy gets lower points than 50<SUP>th</SUP> %ile dummy in most tests. One of the main cause is Nij. Especially neck extension moment value is main factor to improve Nij. US NCAP frontal test data was review to know tendency of neck extension moment value.
The object of the study is to find out how extension moment occur and what is the correlationship with other sensor.
Furthermore, sled test is conducted to analyze extension moment based on analysis result.

목차

Abstract
1. 서론
2장 US NCAP 변경에 따른 결과분석
3장 목 거동분석
4. 목 상해 저감을 위한 평가방법 개선
5. 결론
References

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