메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Takahiro Wada (Kagawa University) Shun’ichi Doi (Kagawa University) Naohiko Tsuru (DENSO CORPORATION) Kazuyoshi Isaji (DENSO CORPORATION) Hiroshi Kaneko (PARIS MIKI Inc.)
저널정보
제어로봇시스템학회 제어로봇시스템학회 국제학술대회 논문집 ICCAS 2008
발행연도
2008.10
수록면
2,908 - 2,912 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In order to develop more effective automatic braking system or other braking support system, comfort of drivers should be taken into account. In this paper, deceleration behaviors of an expert driver in car following will be formulated as an example of comfortable braking behavior. The difficulty of its formulation is how to extract characteristics of the deceleration behavior. Expert driver’s braking behavior will be formulated using our proposed indices representing driver’s perceptual risk of collision from visual input. It will be shown that smooth deceleration profiles will be uniformly generated with very simple calculation for wide range of approaching conditions. Brake initiation timing will be also modeled by brake judgment line based on the proposed indices.

목차

Abstract
1. INTRODUCTION
2. DEFINITION OF PERFORMANCE INDEX FOR APPROACH AND ALIENATION
3. EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF EXPERT DRIVER’S DECELERATION BEHAVIOR
4. FORMULATION OF EXPERT DRIVER’S DECELERATION PROFILE
5. ANALYSIS OF BRAKE INITIATION TIMING
6. CONCLUDING REMARKS
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-569-000978193