메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
백명제 (서울대학교병원) 안정광 (서울대학교병원) 임소연 (서울대학교병원) 김양렬 (서울대학교병원) 박민현 (가톨릭대학교) 김붕년 (서울대학교) 조수철 (서울대학교) 신민섭 (서울대학교) 김재원 (서울대학교) 김효원 (서울대학교병원)
저널정보
대한소아청소년정신의학회 소아청소년정신의학 소아청소년정신의학 제20권 제2호
발행연도
2009.6
수록면
82 - 89 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Objectives: Children with attention-deficit hyperactivity disorder(ADHD) often have difficulties in social behavior. The aim of this study was to evaluate the effectiveness of a short-term training program for improving social skills, self-perception and attention deficits.
Methods: The subjects were nine children diagnosed with ADHD with(or without) other mental disorders using the Diagnostic Interview Schedule for Children(DISC-ADHD) module. Children were given eight sessions of a social skills training program. Parents of children simultaneously participated in their own training which was designed to support their children"s generalization of skills. Assessments included child, parent and teacher ratings of social skills, self-perception and attention deficit at baseline and post-treatment.
Results: Social skills training led to significant improvements in child-reported measures of self-esteem, in teacher reported measures of social skills, and in parent-reported measures of attention deficit.
Conclusion: This study suggests that short-term social skills training programs for children with ADHD may improve their social skills, self-perception and attention deficits.

목차

서론
방법
결과
고찰
결론
References

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-516-000723928