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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
한진혁 (넥센타이어) 황성욱 (넥센타이어)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
1,100 - 1,104 (5page)

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As the issue of environment regulation of the automobiles and tires has come to the fore around world recently, there is a growing interest in radiated noise and almost companies are trying to receive higher rating for strengthening the competitiveness of their products. The structures, tread patterns, design factors of tires play important parts in determining the features of radiated noise. The diversified studies on these mechanisms have been increased. This study not only identifies the links between the noise characteristics of tires and some factors the position, speed from the tires but proposes the way to estimate the radiated noise using BEM.

목차

Abstract
1. 서론
2. 타이어 소음 발생 메카니즘
3. 타이어 방사 소음 전달 특성
3. 방사 소음 해석 기법 구축
4. 결론
References

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