메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
민병호 (한국지엠) 양준석 (한국지엠) 한교진 (한국지엠)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
1,728 - 1,732 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
These days, the road simulators in the laboratory have become a common tool within the automotive industry for evaluation and validation of vehicle durability performance. Also, all industries are rapidly changed according to the customer needs and try to do their best to apply the customer needs. So, the key of automotive industry is the reduction of the development period to adapt to the speedy change of their needs. These works are focused on rapid test results and good correlation with actual test. In this paper, using the local strain, the test drivefile was regenerated for the full vehicle road simulator and compared the RLDA, target signal. The proper local strain is necessory to generate the drivefile on full vehicle simulation test.

목차

Abstract
1. 서론
2. Test 방법
3. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-556-000410524