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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김정민 (안동대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
2,425 - 2,429 (5page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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In this paper, EV(Electric Vehicle) and ICE(Internal Combustion Engine) vehicle simulators are used to analysis a fuel economy performance of EV maximum driving range. The simulations are performed for UDDS(urban dynamometer driving schedule), HWFET(Highway Fuel Economy Test Cycle), NEDC(New European Driving Cycle), and US06. From the simulation results, the maximum driving ranges of EV show 196km(UDDS), 167km(HWFET), 176km(NEDC), and 102km(US06). And the fuel consumptions of ICE vehicle show 11.6L(UDDS), 7.4L(HWFET), 10L(NEDC), and 6L(US06), when the ICE vehicle drives same distance of the EV for the four(4) driving cycles. As a results, full charging of EV battery shows the same performance of the ICE vehicle fuel consumption as 6L ~ 11.6L.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량 성능 해석 시뮬레이션 모델
3. 연료 소비 분석 시뮬레이션
4. 결론
References

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