본 논문에서는 다수 비행체가 목표점까지 지형을 추종하며 목표점에 동시에 도달할 수 있도록 하는 경로를 생성하고 유도하는 알고리즘을 제안하였다. 전장의 지형과 정보를 알고 있는 지역에서 다수의 전투기가 적의 방공망에 제압당하지 않고 목표물을 효율적으로 협업하며 타격하기 위해서는 지형추종 동시도달 알고리즘이 요구된다. 지형을 추종하여 목표물을 동시에 타격하기 위해 본 논문에서는 전장을 일정한 수의 격자로 나누고, 현 위치에서 목표점까지 지형을 추종하는 경로의 Time-to-go 정보를 생성하여 공격 전략을 수립하였다. 이때 생성된 경로는 Cubic Spline 기법을 사용하여 구한 지형정보와 선택된 격자간 거리의 합으로 구해진다. 유도 알고리즘으로는 전방주시점 기반인 Pure Pursuit 기법을 사용하여 생성된 경로를 추종하게 하였다. 제안한 알고리즘의 성능을 검증하기 위해 수치 시뮬레이션을 수행하였다.
This paper proposes path planning and guidance algorithm for simultaneous arrival of terrain following multiple aerial vehicles. For the battlefield with known topography and information, simultaneous arrival at the mission area using terrain following of multiple aerial vehicles is important for air-to-surface mission to strike a target effectively, preventing suppression by the air defence systems of the enemy. To achieve this goal, the battlefield is divided into the grid of fixed number, and time-to-go for attack the target is calculated. The path is generated by considering terrain information obtained by cubic spline method and the distance between neighboring lattices. Pure pursuit tracking method, which is one of the look-ahead point based guidance algorithms, is adopted. Numerical simulation is performed to verify the performance of the proposed algorithm.