메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yu, Ho-Jung (Kyungil University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제54집
발행연도
2013.2
수록면
209 - 226 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine current peer feedback studies in a Korean EFL writing context in order to disclose their research aspects and findings and pinpoint peer feedback practices implemented in the studies. Since peer feedback studies are conducted in a pedagogical context, each feedback practice needs to be addressed to highlight pedagogically useful ones. This study thoroughly reviewed 32 research articles from 12 journals where peer response was studied in an Korean EFL writing context, focusing on research orientations, research outcomes, research types, and feedback implementations. The findings of this literature review study indicated that there were many different research orientations, in spite of the increasing tendency of online peer feedback; different research methods were utilized to conduct the studies; and some peer feedback practices were practically and systematically designed. (Kyungil University)

목차

Ⅰ. OPENING REMARKS
Ⅱ. RESEARCH INTRODUCTION TO THE PRESENT STUDY
Ⅲ. THE RESULTS OF PEER FEEDBACK RESEARCH IN A KOREAN EFL WRITING CONTEXT
Ⅳ. CLOSING REMARKS
Works Cited

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-840-000282369