메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
하종범 (금오공과대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제54집
발행연도
2013.2
수록면
251 - 275 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The current study examined students’ perceptions for the college level-based English reading course. Participants were 267 undergraduates enrolled at a single university in South Korea, who were taking an English reading course in the Spring semester of 2011. Written questionnaires in the form of surveys and E-mails were employed to investigate the perceptions of the participants in terms of their attitudes for class level assignment, classroom atmosphere, motivation, overall satisfaction, etc. The findings showed that the students of the low-level and mid-level classes were mostly satisfied with the class assignment, while the students of the advanced-level class were not. There are some variables that can explain the results, such as the grading system, classroom management, textbook. Based on the findings of this study, we can draw implications for further research and implementation. (Kumoh National Institute of Technology)

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 연구문제
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 토의 및 제언
인용문헌

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-840-000282389