메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
기보민 (이화여자대학교) 민주영 (이화여자대학교) 이인숙 (이화여자대학교) 이은경 (이화여자대학교) 장미화 (이화여자대학교) 이미형 (이화여자대학교) 조경숙 (이화여자대학교)
저널정보
한국환경교육학회 환경교육 環境敎育 第26卷 第1號
발행연도
2013.3
수록면
111 - 127 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The objectives of the present study were to develop and evaluate out-of-school water environmental education programs for four different river weirs in Korea. Contents of textbooks for elementary and middle school students related to water environments was analyzed. New out-of-school water environmental education programs were developed for four different river weirs, which was practice-based, from the results. When the out-of-school environmental education programs were applied, they were evaluated by the participant students. The middle school students had better understanding about water resource management technologies than the elementary school students. However, the recognition of the elementary school students to the importance of water management was higher compared to the middle school students. The survey results showed that the developed programs were well constructed and helped improve the understanding of the water environment.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구내용 및 방법
Ⅲ. 연구 결과 및 논의
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-300-003096406