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논문 기본 정보

자료유형
연구보고서
저자정보
김태규 (KJTC) 김대호 (경기개발연구원)
저널정보
경기연구원 정책연구 정책연구 2011-54
발행연도
2011.12
수록면
1 - 180 (180page)

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This research is conducted with the goal to provide reference data and guiding principle with which administrative authorities can utilize at the planning of GTX(Great Train Express), through case studies about the policy of detailed source-of-revenue reservation and an assignment, development system of station surrounding area, route design, construction and operation of advanced foreign countries.
This research is also focused on analyzing the current situation of express railways, institution and finance resources for railway construction, combination with housing land development and railway construction, and measures to reactivate station surrounding areas
targeting at the Greater Tokyo Area and Metropolitan Ile-de-France.
Tsukuba Express Line was constructed by the national organization, and then sold to a railway operator. The operator was allowed to pay for the assignation expenses during 35 years after 5 years deferred. This is the reason why the operator the Tsukuba Express Line can concentrate on improving railway service without pressure for operational expenses. Therefore this is the point that we should draw a direct line with, when we promote the construction of social infrastructure by using of PFI(Private Finance Initiative) scheme.
In Japan, the government establishes special laws for integrated town redemarcation projects with a view to facilitate land acquirements of railway lands, and return the benefit to the railway operater from the development of station surrounding area.

목차

[표지]
[연구요약]
[차례]
표차례
그림차례
[제1장 서론]
제1절 연구의 배경 및 목적
제2절 연구의 범위와 흐름
[제2장 일본 및 프랑스 광역급행철도 현황]
제1절 동경의 츠크바익스프레스
제2절 파리의 RER
[제3장 광역급행철도 건설에 관한 제도 및 재원확보 방안 고찰]
제1절 대도시권 도시철도의 현황
제2절 일본의 철도 건설 관련 제도
제3절 철도건설 관련 재원 제도
제4절 건설재원의 확보 및 합리적인 분담방안
[제4장 역세권개발과 철도건설과의 연계]
제1절 동경택지개발과 철도건설과의 연계
제2절 동경연선지역의 역세권개발의 현황과 관련 제도
제3절 광역급행철도 개통에 따른 사회경제적 파급효과
제4절 파리 연계환승교통체계 및 역세권개발
[제5장 연구결과 요약 및 정책제언]
제1절 연구결과 요약
제2절 정책제언
[참고문헌]
[Abstract]
[부록]

참고문헌 (0)

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