메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
황윤형 (자동차부품연구원) 이혁기 (자동차부품연구원) 신성근 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2013 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2013.5
수록면
920 - 924 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper describes the strategy on the autonomous lane keeping assistance considering driver’s steering condition. As for the common lane keeping assist system, the lane keeping is achieved through a yaw moment control by differential braking with ESC, or a steering torque control with EPS. This paper suggests the method of harmonization of a differential braking with a steering torque, considering the driver’s steering condition in such way that the system intervention does not disturb the state of driver’s steering and vice versa. The suggested control algorithm is implemented with MATLAB/Simulink, and is evaluated in the simulation experiments with a high precision vehicle dynamics model.

목차

Abstract
1. 서론
2. 제어 알고리즘 개발
3. 시뮬레이션
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-550-002587564