메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Eunyoung Ko (Seoul National University)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제48권 제2호
발행연도
2012.8
수록면
263 - 296 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the acquisition of English simple past and present progressive markers by 84 Korean high school students (grade 10) learning English as a foreign language in the classroom context. Students in four proficiency level groups completed a passage cloze test with a brief questionnaire. The findings indicated that the students’ uses of tense-aspect markers were influenced by the lexical aspect in support for the Aspect Hypothesis (Andersen 1991, Andersen and Shirai 1994): The students were more successful at marking the simple past with achievement verbs and the present progressive with activity verbs. However, the analysis of the alternatives to target contexts also revealed the overuse of progressive form contrary to the prediction of the AH.

목차

1. Introduction
2. The Aspect Hypothesis
3. Previous Studies on Testing the Predictions of the AH
4. Research Questions
5. Methodology
6. Results
7. Discussion
References

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-002911922