메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이지영 (상명대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제53집
발행연도
2013.8
수록면
25 - 56 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the school newsletters for the parents of multi-cultural students. The school newsletters used in elementary schools were analysed specifically for the parents of multicultural students. The school newsletters were collected to research their functions and structure. The function of school newsletters has been classified information offer function, request function, reply function. The structure of school newsletters has been classified the sender, the recipient, greetings, the body, closing, reply.
It is expected that the results of this study will be helpful for the Korean language education for the parents of multi-cultural students. The parents of multi-cultural students still have difficulty to helping their children’s learning at school and communicate with them. To help the parents of multi-cultural students to be able to handle all the matters about their children, this study will be helpful.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 가정통신문의 기능과 구조
Ⅲ. 가정통신문 읽기 교육 내용 구성 방향
Ⅳ. 맺음말
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-002427725