메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정은아 (여의도중학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제53집
발행연도
2013.8
수록면
57 - 84 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The 2007 revision curriculum emphasis integration with several sections of the Korean language curriculum.
But now that method of the integration in the Korean language textbook is not proper. The method of the integration in the Korean language textbook has two feature. First is giving more than two achievement standards to a unit, but a sub-unit have only one achievement standard. Second is that the title of a unit embrace the title of sub-units. That is all, but that is not an authentic integration.
So, we analyse a method of the integration of the Korean language textbooks from several publishers. And then we can get a point for improvement of integration of section in Korean language curriculum.
A sub-unit in a unit should have integrated several sections better than a single section. In other words, reading generates an achievement of the integrated sections of the korean language curriculum. At the same time, that achievement will lead a pleasant reading and deep understanding.
Eventually, we can obtain a language proficiency in context. And than, that power can work well in practical experience.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 교과서 단원 통합 방식의 분석
Ⅲ. 교과서 단원 통합 방식의 현재와 시사점
Ⅳ. 결론
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-002427730