메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jeesoo Kim (Pukyong National University) Yunkyoung Cho (Pukyong National University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.13 Number.3
발행연도
2013.9
수록면
497 - 520 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study sought to explore the relative contribution of vocabulary knowledge and grammar knowledge to L2 reading comprehension in the case of Korean high school EFL learners. To this end, 96 high school male students were asked to take vocabulary knowledge test, grammar test, and reading comprehension test. Their vocabulary knowledge was measured by the Korean version of Vocabulary Levels Test, while a 25-item multiple-choice test was designed to tap into their grammar knowledge. The reading comprehension test consisted of two narrative and two expository texts, followed by five to six multiple-choice questions for each text. The results of statistical analyses revealed that although both vocabulary knowledge and grammar knowledge were significantly related to L2 reading comprehension, grammar knowledge showed relative superiority over that of vocabulary in accounting for L2 reading variance. Theoretical implications and directions for further studies are discussed.

목차

1. Introduction
2. Review of the Literature
3. Methodology
4. Results
5. Concluding Remarks
References

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0