메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
남인수 (대구대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제22권 제5호 (인문·사회과학편)
발행연도
2013.10
수록면
1,039 - 1,053 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effect of perfectionism on achievement emotion and self-handicapping of middle school students in physical education classes.
The subjects of this study consisted of 299 middle school students. The used instruments were the Cho & So(2010) for measuring perfectionism scale, the Park(2011) for measuring achievement emotion scale, and the Hwang & Park(2010) for measuring self-handicapping scale. The data were analyzed by factor analysis, multiple regression, correlation analysis as a statistical method. The results of this study was as follows. First, self-oriented perfectionism positively influenced to positive activating emotions, but negatively influenced to negative deactivating emotions. And all of the subscales of perfectionism positively influenced to negative activating emotions. Second, self-oriented perfectionism negatively influenced to self-handicapping, but other-oriented perfectionism positively do it. Third, both negative activating emotions and negative deactivating emotions positively influenced to self-handicapping.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-690-002668058