메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손중선 (대구교육대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제56집
발행연도
2013.11
수록면
275 - 293 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is first, to discuss how grammar teaching revived in the CLT approach history and why grammar instruction is also necessary in the EFL context as in Korea; and, to suggest some ways to help elementary school learners develop grammar sense in Korean elementary English teaching context. The revival of grammar teaching is largely due to a lot of research of Canadian immersion programs in which abundant comprehensible input is provided to second language learners with focus on meaning, but still the learners appear to fail to get close to native-like accuracy. However, even in the EFL context with far less input than in the ESL context, grammar instruction is necessary and possible. In this paper, some suggestions for elementary English teachers were made regarding how to understand the relationship between the communicative function and its corresponding language form and help students focus on the relationship while performing activities.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. EFL 환경과 문법교육
Ⅲ. 우리나라 초등환경에서의 영어 문법감각 형성 방안
Ⅳ. 결론
인용문헌

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-800-003520842