메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Eun-Hee Lee (Kyung Hee Cyber University) Hee Jeong Oh (Seoul Women’s University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제78집
발행연도
2016.9
수록면
307 - 326 (20page)
DOI
10.21296/jls.2016.09.78.307

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored Korean EFL learners’ beliefs about grammar instruction and examined whether their English proficiency influenced the strength of their beliefs. A total of 103 undergraduate students who registered for an elective English grammar course participated, so their majors, school years and standardized test scores were varied. The data analysis indicated that the means of the participants’ beliefs were similar to those of other previous studies. Even though the participants’ mean differences for Efficacy of Grammar were statistically significant, there were no statistically significant mean differences for the other five factors regarding grammar instruction and speaking. Their proficiency levels did not predict the mean differences either. Nonetheless, the results confirmed that a majority of Korean EFL learners believed in the primacy of grammar instruction and were well aware of the necessity of grammar although they valued communicative abilities more than grammatical knowledge.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Methodology
4. Results and Discussions
5. Conclusions
References

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-700-001620500