메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이은주 (대구가톨릭대학교)
저널정보
대구대학교 인문과학연구소 인문과학연구 인문과학연구 제41집
발행연도
2013.8
수록면
73 - 111 (39page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The status of Korean language is rising along with the number of students who wish to enrolling Korean universities and graduate schools. This phenomenon naturally leads to TOPIK becoming a hot issue in the field of Korean language education. In addition, the enforcement of the ?IEQAS: International Education Quality Assurance System? is enhancing the importance of foreign students’ language capability in university assessment. Moreover, this situation is becoming a burden to Korean language education institutes and teachers. Reading is the most commonly used language technique for foreign students studying abroad. This study focuses on how diverse question types among reading education centering on textbooks from Sogang Univ. may help in understanding the text. The type of questions in both TOPIK and textbooks from Sogang Univ. will be analyzed in order to find the right category of questions which are relevant to the TOPIK reading test, where the type of questions are already set. A lecture proposal will be made for enhancing the reading capabilities of students, along with emphasis on finding reading strategies and methods.

목차

1. 들어가며
2. 한국어능력시험과 서강한국어의 주제 분석
3. 한국어능력시험과 서강한국어의 읽기 문제유형 분석
4. 한국어능력시험 준비를 위한 효과적인 읽기 수업 방안
5. 나오며
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0