메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이은영 (한국과학기술연구원)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제15호
발행연도
2009.11
수록면
169 - 184 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to suggest reading activities for intermediate Korean learners. The goal of reading activities for intermediate Korean learners is to improve grammar ability as well as to help communication ability. In this study, I suggested actual activities to teach vocabulary, grammar, text and context for each stage of reading (pre-reading, while-reading, post-reading) and showed the examples of activities. And I suggested real aspects of intermediate reading activities, such using mobile phones. This study concluded that the reading activities could be an effective way for intermediate Korean learners and various of reading activities should be developed.

목차

1. 서론
2. 읽기 교육의 목표와 내용
3. 읽기 수업 구성
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-705-019114986