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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
이은덕 (교통안전공단) 한병기 (홍익대학교) 이지은 (교통안전공단) 강병도 (교통안전공단)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2014 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2014.5
수록면
872 - 875 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The frequency of rollover accidents are 2,525 cases of 226,787 cases that are whole car accidents in 2010. Rollover accidents posses 1.1% of accidents case and fatality is 16.8% for rollover accidents. That means that rollover accidents are very severe case than any other accidents types.
There are roof crush resistance tests to evaluate the rollover crash worthiness. Those are include KMVSS 92, FMVSS 216, FMVSS 216a etc.
In this paper shows the influence of roof crush resistance for the side body inclination of vehicles.

목차

Abstract
1. 서론
2. 천장강도 시험
3. 천장강도 컴퓨터 해석
4. 결론
5. 후기
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