메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
우매리 (영남신학대학교)
저널정보
영남신학대학교 신학과 목회 신학과 목회 제41집
발행연도
2014.5
수록면
263 - 281 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, the companionship in a classroom environment was analyzed using by Social network analysis(SNA) techniques. Various social network analysis techniques are applied to the network companionship. Thus, at the result, the popularity and the characteristics of each learner, isolated relationships, connectivities between members in the companionship network any analyzed. Also, small intimate groups within the entire network were identified. Professors can use this analytical method to effectively manage and lead a classroom network as an important guidance material and church leaders can also use it to manage new church members and to lead church departments. Due to the recent increase in the use of smart phone, SNS service in the rapidly growing amount of use was applied to a classroom network and changes in intimacy was analyzed

목차

I. 서론
II. 사회 네트워크 분석
III. 교우관계의 사회 연결망 분석
IV. 결론
< Abstract >

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-200-001632654