메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
남희경 (국제영어대학원대학교)
저널정보
한국사전학회 한국사전학 한국사전학 제23호
발행연도
2014.5
수록면
26 - 65 (40page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to develop materials for strategic use of electronic dictionaries to assist Korean English language learners’ self-regulated writing based on their needs. Based on the analysis of survey results and dictionaries, the materials were designed to train Korean learners to use dictionaries efficiently in writing process. By suggesting problematic writing situations, this book guides learners to use writing strategies by applying special features of various dictionaries. Problem-solving learning with strategies allow learners to increase their knowledge of productive words, helping them be aware of the importance of appropriate dictionary use to improve their writing. Above all, the materials promote self-regulation of learners by providing practical instruction of referencing strategies. These materials can also be exploited as teaching resources for English writing teachers.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 교재 설계
4. 교재 개발
5. 결론 및 함의
참고문헌
ABSTRACT
부록

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-001623123