메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Pae, Hye K. (University of Cincinnati) Kwon, Yeon-Jin (Pusan National University)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제56권 제2호
발행연도
2014.5
수록면
217 - 234 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to review the trend of grammar instruction in English as a foreign language and to identify specific English grammatical points that are particularly difficult for English learners. Differentiated pedagogy needs to be implemented to address linguistic systems of the learner’s native language, age, learning objectives, and task intensity. Although implicit teaching in English as a second language has been a mainstay in the school curriculum in English-speaking countries, ample evidence demonstrates that it has not been as effective as explicit instruction. It is suggested that a highly organized model of task-oriented explicit instruction with tiered assignments and adequate feedback be implemented in planning and teaching in order for learners to master English.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Grammar Controversy in English Language Teaching
Ⅲ. The Learner’s Age and Goal Orientation
Ⅳ. L1 Effects Beyond Comprehensible Input
V. What to Do with Grammar Teaching
Ⅵ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-800-001627422