메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김경란 (삼성경제연구소) 양수진 (삼성에버랜드)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제26권 제4호(통권 제83호)
발행연도
2014.5
수록면
367 - 386 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this study is to conduct customer segmentations for the family leisure market. The analysis was done in two steps. The first step was to identify the customer segments based on selection attributes. Then, customers for family leisure were grouped into five segments: safe rest seeker, malling seekers, leisure followers, outdoor seekers, active fantasy seekers. Second step was to analyze and describe the differences of leisure motivation, the person who accompany with, and demographic profiles. Five segmentations of family leisure exhibits a significant level of heterogeneity in virtually all aspects investigated. The findings of this study provide very useful customer insights for any kinds of family leisure business to build marketing strategies.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 문헌분석
Ⅲ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 결론 및 논의
참고문헌

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-320-002475032