메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김혜영 (조선대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제55집
발행연도
2014.6
수록면
309 - 338 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study, for the purpose of checking up literary education curriculum sequence and hierarchy of Elementary and Secondary School, explored if selected contents are deepened and expanded step by step according to grades and if achievement standard is organized to direct higher targets. As a result, achievement standard tended to be greatly overlapped for presentation. In addition, the direction of korean education and achievement standard, suggested in area achievement standard or subject aim, didn’t have so close connection. This study pointed out that, for the purpose of escaping from overlap of achievement standard contents, the terms used in curriculums have to be easy and the education contents, dealt with in literature curriculum, have to be complemented in many ways. The aim of Korea language education is centered on knowledge, function, and attitude. The aim, with the segmental ways, can not reveal what direction of the korean language education is. This study judges that the aim of the Korean language educational presented in multi-layered and concretely can be a pivot which directs hierarchy direction of achievement standard.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 성취 기준의 계열화 방식
Ⅲ. 성취 기준의 위계화 방식
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-002476220