메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
하채현 (전주대학교) 나정연 (동서울대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제56집
발행연도
2014.10
수록면
477 - 510 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article aims to define the connectedness among grade clusters of the literary curriculum. To study the connectedness of literary curriculum, we look for document of achievement standard in Korean common curriculum. We want to search for concept a connectedness literary curriculum. So, for that, we extract it from previous research. It is based on N. Frye, J. Bruner, B. Bloom’s theory with literary education. This Frame is useful to issue connectedness of literary curriculum.
Finally, we propose that Literary curriculum make better so that. First, continuity is not suitable in literary curriculum. Specially it is the primary 5th-6th grade. Second, sequence is inappropriate the primary 5th-6th grade forward secondary school 1st-3rd grade. We analysis the achievement standard in common curriculum, the connectedness among grade clusters of the literary curriculum is inappropriate. Third, the necessity of more concrete select and systemic about education contents. Therefore, in this paper, the connectedness among grade clusters could be secured when appropriate in accordance with the correspondence of on achievement standard in Korean common curriculum

목차

Ⅰ. 논의의 방향
Ⅱ. 연계성 개념 고찰
Ⅲ. 문학교육과정 학년군 연계성 분석
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-002884700