메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육교육학회 한국체육교육학회지 한국체육교육학회지 제7권 제4호
발행연도
2003.3
수록면
82 - 96 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Muska Mosston (1996) has been teaching styles for systematic methods in physical education (PE). Importance of teaching method in PE is to be emphasized. However, teachers who know, how the PE in classes is trading would acknowledge the use of teaching. The purpose of this research is to understand the perception of the teachers` on the teaching styles of PE class in elementary of the Korea. 209 elementary teachers were participated in this study. The collect of data was used by in-depth interviews and online boards, analyzed of data was used to content analysis. Main methods of teachers were command style and practice style in PE class. The perceptions level of teaching styles were very low, didn`t know how many for the PE class. The perception of individual teachers has belief on the teaching styles, nothing changed past and present. Teachers have still taught the subject in the way they taught the class long time ago. This refers to the operational customs of class of teacher in Korea elementary physical education. Finally, some suggestions for teaching method, and teacher expertise in which these change can be activity realized in physical education teacher education for elementary.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-370-002763597