메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육교육학회 한국체육교육학회지 한국체육교육학회지 제1권 제2호
발행연도
1996.11
수록면
42 - 50 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to determine the traits between teachers and children in elementary school physical education classes. Its conclusions are as follows. First, only 7.67% of the academic learning time in elementary physical education classes was effective. Such a low rate of ALT-PE resulted from the following: (1) Elementary school in physical education classes spend more than 40% of the time on nonphysical activities such as class management, general management, rest and warns-up exercises. (2) It`s difficult to give an assignment befitting the children`s learning desire and capability because of the lack of teacher preparation and expert knowledge, as well as the overcrowded classrooms. Second, the analysis between ALT-PE and the teaching activities showed that too much time was alloted for nonphysical activities live classroom, monitoring, and lecturing. Third, as stated above, by spending much time on class management and control unrelated to the class objectives, teachers relatively lack in the teaching method on the positive skill feedback collective skill feedback, and the like.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-370-002761240