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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김승한 (쌍용자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2014년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2014.11
수록면
1,155 - 1,158 (4page)

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The result of design tolerances is derived through the optimization process by the mutual verification of tolerance analysis and the tolerance distribution. Factor is defined by the tolerance zone is applied to the theoretical values. In this case, the vehicle does not satisfy a performance increase in the tolerance zone or leads to the exterior quality degradation. Also inappropriate factors may cause the rise in cost due to reduced yield by selection of the tolerance zone. The selection of tolerance factors and the optimization design of tolerance zone are an important factor as the Tolerance absorbing design structure when designing the optimal tolerance. The purpose of this study is to apply Reverse engineering techniques to design optimal tolerance, the X100 tolerance design and to compare calculated tolerance zone of 3sigma level and the theoretical tolerance zone by using a standard deviation and the process capability in verifying the tolerance implementing mass production vehicle by SYMC.

목차

Abstract
1. 서론
2. 공차 분배과 공차 해석
3. 공차 설계와 공차 최적화
4. 양산 관리공차를 통한 공차해석 예측
5. 양산 라인 공차인자를 이용한 신규차종 공차설계
4. 결론
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