메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
주영민 (삼성경제연구소) 여경진 (한국방송통신대학교) 김완수 (동아대학교)
저널정보
한국외식산업학회 한국외식산업학회지 한국외식산업학회지 제10권 제2호(통권 제23호)
발행연도
2014.6
수록면
67 - 79 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify the association between customer experiential value of hotel restaurants and customers" demographical characteristics by using two-step cluster analysis. The data were collected from hotel restaurant customers in 5 different five-star hotels in Seoul. A total of 225 were collected and analyzed using IBM SPSS 20.
Four underlying dimensions of customer experiential value of hotel restaurant were identified from 23 variables; differentiation, escapism, customer benefits, excellent service. Three different clusters were derived from two-step cluster analysis based on nonmetric variables such as gender, age, education, income, marital status, occupation, and purpose of restaurant visit as well as the four identified underlying dimensions of customer experiential value. There were significant association among those three segmented clusters in terms of all the categorical variables input. And the managerial implications of these results for customer experiential value of hotel restaurant were examined.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 고객경험가치
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-001079285