메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제44권 제1호
발행연도
2011.5
수록면
441 - 451 (11page)
DOI
10.51979/KSSLS.2011.05.44.441

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to analyze the causal model among perceived social support, role taking, self-identity and school adjustment of a student-athlete. For this study, participants were 288 students-athletes from elementary, middle, high school, and colleges; convenience sampling was applied. AMOS 7.0 Program was performed to analyze the Structural Equation Model (SEM). As a result, the social support was a direct effect to the role taking. The role taking was directly influenced to the self-identity and school adjustment. Selfidentity was a direct effect to school adjustment. Finally, social support was indirectly influenced to self-identity and school adjustment.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0