메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제49권 제1호
발행연도
2012.8
수록면
221 - 229 (9page)
DOI
10.51979/KSSLS.2012.08.49.221

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the relations among internal marketing, internal customer satisfaction, and customer orientation of a sports center. For the study subjects, 400 employees of 50 sports centers located in Seoul were selected to be surveyed and 364(91.0%) sets of questionnaire were set as a final significant sample after having ruled out 36 sets judged to contain unreliable and insincere answers. For data processing, using SPSS WIN Ver 15.0 and AMOS 7.0, expository factor analysis, reliability test(Cronbach` α), frequency analysis, confirmatory factor analysis, correlation analysis and structural equation modeling were conducted and the results were as follows. First, the internal marketing of a sports center was found to have a positive effect on internal support and job satisfaction and customer orientation. Second, internal support and were found to have a positive influence on customer orientation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0