메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이준석 (명지대학교)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第31卷 第6號
발행연도
2015.6
수록면
55 - 63 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Student Performance Criteria (SPC) influences directly to the content of school"s curriculum for professional architectural programs, and also serves as evaluating tool of student works. The SPC must maintain a careful balance between the role as a criteria for concrete evaluation of various student performances and also it must allow qualitative and liberal evaluation for school"s creative effort. According to the SPC survey result by the site visit team members of the KAAB, the current SPC seemed ambiguous as a criteria for evaluation and as a guideline for curricular contents. The study found that the ambiguity in SPC stems from being simply too abstract, inclusion of too much contents, and written in confusion with variety of knowledge fields. The study also identified areas of needed improvements and new approaches for amendment. Also the survey revealed that current educational needs and actual circumstances at schools ought to be considered for revising SPC. The study concludes that the SPC must set its fundamental goal much clearer at promoting performance-based comprehensive knowledge with problem solving skills, rather than identifying and listing of knowledge components, and it is crucial for all of us to agree on its goal.

목차

Abstract
1. 서론
2. 건축학 전문학위 인증심사와 학생수행평가기준
3. 설문조사 결과 및 분석
4. 분석결과 논의
5. 결론
Reference

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-540-001692311