메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
정태종 (단국대)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 대한건축학회 2021년도 추계학술발표대회논문집 제41권 제2호(통권 제76집)
발행연도
2021.10
수록면
527 - 530 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (8)

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to review and compare the educational systems-68 architectural courses, 40 architectural firms, 40 medical schools, 40 hospitals- of architectural and medical professionalism in Korea. The results of research are as followed. First of all, Korea had imported Western professionalism in 1900s and it was adapted by government in the process of modernization. While Western professionalism was spontaneous and autonomous, the Korean professionalism was set by government and led to strong governmental regulation and restriction. The second one is that Korean architectural design field has drastically changed from architectural engineering to 5 year undergraduate educational system with Korean architectural accreditation in 2008. The third one is that the educational system in medical field became extremely subdivided and specialized, but architectural design field became integrated and generalized tendency, so the reinforcement of expertise in architectural design is necessary to overcome the issues of architectural educational system.

목차

Abstract
1. 서론
2. 한국 전문가주의 교육 체계성의 이론적 고찰
3. 한국 건축학 분야와 의학 분야 교육 체계성
4. 한국 건축학 분야와 의학 분야 교육 체계성 비교
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0