메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Yingwei Xi (Dongguk Univ.) Taesoo Moon (Dongguk Univ.)
저널정보
한국지능정보시스템학회 한국지능정보시스템학회 학술대회논문집 한국지능정보시스템학회 2015년 춘계공동학술대회
발행연도
2015.5
수록면
185 - 196 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Recently in China, not only popular brands are largely shifting their attention to the portable devices, but also most people are trying to grasp every opportunity utilizing their social capital. Seeing advertisements on social network is nothing new, however, have you thought about turning your contacts into customers? Simply by posting a few pictures and messages on Friend Circle is likely to boost your sales. And it has become a popular way individuals choose to advertise their own products. Many studies are conducted to research on purchase intention in e-commerce context. However there are few research about close relationship and peer to peer businesses, especially in the Chinese market. Therefore we try to employ perceived value and trust as main predictors of purchase intention through WeChat website in China. To get a clear understanding of this phenomenon, we choose actual purchase as the dependent variable as to display a holistic purchase process. Meanwhile, information quality, interactivity, and communication are chosen as antecedents based on the platform characteristics of the WeChat. The result indicates that perceived value has direct significant influence on purchase intention but trust does not.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Literature Review
3. Research Model and Hypotheses
4. Research Design and Analysis
5. Implication and Discussion
6. Conclusion
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-003-001710538