메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
전병욱 (현대자동차) 정동훈 (현대자동차) 장영일 (현대자동차) 김상환 (미시간대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2015 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2015.5
수록면
23 - 32 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In general, driving performance is developed to satisfy preference of average customers. But there is no single standardized setup which can fulfill various driving taste of all drivers, since it is different by gender, culture, age group, and personal habits. To resolve this issue, automotive companies have introduced selectable drive mode buttons which drivers can manually select desired drive mode among Normal, Eco, and Sport. These manual multi-mode systems are more efficient than single-mode system, but it still is a transitory solution which leads to inconvenience of requiring drivers’ effort to frequently select their preferred drive mode in volatile driving situations. Also, it is a questionable supposition that categorizing complex needs of drivers into 3 modes is sufficient. In order to overcome these problems, it is necessary to analyze individual driving style and automatically provide customized driving performance in real-time. In this paper, we introduce fuzzy algorithm of evaluating user’s short-term and long-term driving propensity by analyzing various vehicle signals and development result of smart shift & drive control system which is capable of varying powertrain and chassis control based on personal driving style adaptation and road environment to provide optimal driving performance and experience.

목차

Abstract
1. 연구의 배경
2. 운전 성향 맞춤형 주행 시스템 구성
3. 고객 운전 성향의 분류
4. 운전 성향 주행 시스템 적용 결과
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-556-001587444