메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Yeongrack Son (Seoul National University) Jung-Ik Ha (Seoul National University)
저널정보
전력전자학회 ICPE(ISPE)논문집 ICPE 2015-ECCE Asia
발행연도
2015.6
수록면
857 - 862 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, the Electric Variable Transmission (EVT) without slip ring for the Hybrid Electric Vehicle (HEV) structure is proposed. In the EVT structure, the motor with floating stator is applied instead of the planetary gear, and it enhances the reliability by removal of the mechanical friction. However, the slip ring used in the EVT for the electric connection between rotating windings and the fixed inverter circuit makes mechanical friction, which harms the merit of the EVT structure. Therefore, the EVT structure without mechanical contact is proposed in this paper, which is composed of two H-bridge circuits with inductive link, which are connected to the fixed battery and the rotating inverter, respectively. The bidirectional power transfer is realizable by phase shift control of two H-bridges, and simple data transmission is also realizable by phase perturbation. The operation of the proposed circuit is verified by the simulation result.

목차

Abstract
I. INTRODUCTION
II. CONFIGURATION AND BASIC OPERATION OF THE PROPOSED STRUCTURE
III. CONTROL OF THE PROPOSED STRUCTURE
IV. SIMULATION RESULT
V. CONCLUSION
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0